Więcej o  Neurodydaktyce 

Neurodydaktyka jest naszą istotną bazą w przekazywaniu wiedzy, gdyż pokazuje nam jak wspierać uczniów w tym wspaniałym procesie opanowania języka obcego z przyjemnością i skutecznością.
Nasza pamięć wymaga, do opanowania języka w sposób sprzyjający, kilka najistotniejszych aspektów leksykalnych, gramatycznych oraz emocjonalnych.
W całość będzie spajać te aspekty umiejętność podjęcia przez uczącego się działań językowych – receptywnych (słuchanie i czytanie) oraz produktywnych (mówienie i pisanie).
Ogromną rolę odgrywa tutaj nastawienie ucznia do nauki oraz motywacja wewnętrzna, które są wzmacniane poprzez sprzyjającą atmosferę i stosowane przez nauczyciela różnorodne metody.
Aby nasz mózg mógł przyswajać nowe informacje, a z nich budować później wiedzę, konieczne jest spełnienie określonych warunków. Warunki te są niezbędne w przyjaznym dla pracy mózgu procesie dydaktycznym. Podstawowym aspektem jest ciekawość, która wynika z odkrywania tego, co nowe, gdyż to nowe rzeczy stymulują mózg do aktywności poznawczej, do otwarcia się na zapis treści. Ciekawość połączona z aspektem nowości ma ogromny charakter motywujący.
Bardzo istotnym aspektem w procesie uczenia się jest w naszej Akademii są emocje. Nastrój oraz odczucia odgrywają rolę swoistych katalizatorów procesów poznawczych. Dlatego nie do przecenienia jest dla nas atmosfera, która towarzyszy pracy dydaktycznej. Im bardziej jest ona wolna od stresu, a uczący się mają zapewniony spokój i poczucie bezpieczeństwa, tym lepiej koncentrują się na poznawanych przez nich treściach.
Akademia stosuje różnorodne metody dostosowane do poszczególnych grup wiekowych, aby przede wszystkim zaciekawić ucznia, zainspirować, zmotywować oraz otworzyć jego umysł na kolejny język.

Dlaczego  Neurodydaktyka?

Neurodydaktyka to nauka, która towarzyszy procesowi uczenia się języka obcego, wspiera go, ułatwia, ale jednocześnie prowadzi do wieloaspektowego rozwoju ucznia. Stosowanie licznych ciekawych technik nauczania powoduje, że  uczeń chce się uczyć, bo wiedza łatwiej jest przyswajalna. To otwarcie na wiedzę, w sposób przyjemny i niezwykle rozwojowy. 

 

Głównym założeniem neuronauki jest teza, że ludzki mózg posiada zdolność do nieustannego uczenia się, a do tego procesu dochodzi niemal w każdym momencie, czyli także poza jego ściśle formalnymi ramami, np. takimi, które stwarza szkoła. Cecha ta nazywana jest neuroplastycznością mózgu.

Nauka ta ma ogromne znaczenie przede wszystkim w zakresie motywacji wewnętrznej. A to rodzaj motywacji, który daje zdecydowanie najskuteczniejsze efekty w procesie nauki. Im bardziej cos nam się podoba i robimy to z chęcią, tym więcej umiemy i zapamiętujemy.

W neurodydaktyce niezmiernie istotny jest fakt, ze posiadamy neurony lustrzane. Są one odbiciem tego, co przekazuje nam nasz nauczyciel. Jego wiedza, zaangażowanie, zainteresowanie i wiara w ucznia są nieustannie kodowane przez umysł uczącego się. Ma to rowniez ogromne znaczenie w procesie uczenia się oraz budowania wewnętrznej motywacji. Oznacza to, że mózg efektywniej przetwarza nabywane informacje, z których powstaje następnie indywidualna wiedza.

Warto też pamiętać o tym, iż z perspektywy badań neuronauk najlepsze wyniki w nauce osiągane są poprzez aktywowanie, juz od najmłodszych lat,  wielu kanałów zmysłowego poznania świata tj. wzrok, słuch, dotyk oraz zdecydowanie  ruch.